Adif destinará 667 millóns ao AVE a Galicia

Viaducto Rio Ulla

   Adif ten previsto destinar 667 millóns de euros ao AVE a Galicia o próximo ano, segundo detallou o presidente do ente ferroviario público, Gonzalo Ferre.

   En concreto, da inversión total fixada para 2014, que se eleva a 3.372 millóns de euros, os referidos 667 millóns destinaranse ao AVE a Galicia, outros 372 millóns á conexión AVE á Cornixa Cantábrica a través de Asturias, 375 millóns máis á ‘e’ vasca, 606 millóns ao Corredor Mediterráneo e 200 millóns ao AVE a Extremadura.

Na súa comparecencia ante a Comisión de Presupostos do Senado, Ferre sinalou que Adif prevé captar o próximo ano do mercado un importe máximo de 2.800 millóns de euros mediante o lanzamento de varias emisións de bonos que realizará a través da súa nova sociedade filial de Alta Velocidade.

A nova Adif Alta Velocidad, unha das dúas empresas en que Adif se segregará a comezos de 2014, lanzará catro ou cinco emisións, duns 600 millóns de euros cada unha, ao longo do próximo exercicio.

A sociedade dependente do Ministerio de Fomento promotora e xestora das infraestruturas ferroviarias destinará os recursos que obteña destas colocaciones a financiar o groso da inversión de 3.372 millóns de euros que ten programada para 2014, na súa maior parte destinada a completar os corredores AVE en construción, e atender os vencementos de débeda.

Adif dividirase co cambio de ano en dúas empresas para cumprir cunha nova normativa contable europea e co fin último de evitar que a súa débeda pase a computar no déficit público.

En virtude deste proceso, o ente público dividirase en dúas sociedades tamén públicas. Unha asumirá o negocio, os activos e o pasivo da rede ferroviaria convencional, e a outra, toda a rede AVE e a débeda asociada a esta, que constituirá a práctica maioría da que actualmente soporta Adif.

En concreto, estímase que a nova sociedade operadora da rede AVE sume un pasivo duns 13.000 millóns de euros a peche do próximo exercicio.

SEGREGACIÓN, NON PRIVATIZACIÓN

Na súa intervención na Cámara Alta, o presidente de Adif rexeitou que o proxecto polo que a compañía se segregará en dúas sociedades teña «nin a máis remota» relación cun privatización da compañía ferroviaria pública.

«Non existe nin a máis mínima nin a máis remota relación entre a segregación da compañía e unha posible privatización, aseverou Ferre. «Débese á implantación do novo sistema europeo de contas, que determina os investimentos e as débedas das compañías públicas que deben computar ou non no déficit das Administracións Públicas», insistiu.

As emisións de débeda previstas para o próximo ano financiarán o groso da inversión de 3.372 millóns de euros que Adif prevé realizar o próximo ano. Complementaranse cos 285 millóns de euros que espera recibir de fondos europeos, os 120 millóns que obterá de transferencias de capital do Estado e os 448 millóns máis que ingresará en concepto de devolucións do IVE.

As operacións de emisión de débeda de Adif enmárcanse no límite de endebedamento de 2.875 millóns de euros que os Presupostos Xerais do Estado (PGE) fixan para Adif para o ano 2014.

‘NÚMEROS VERMELLOS’ DE CASE 300 MILLÓNS.

O servizo do endebedamento que soporta a compañía pública afectará aos seus resultados do próximo exercicio que, segundo indicou o seu presidente, concluirá cunha perda neta de 297 millóns de euros, polos custos financeiros de 282 millóns que deberá afrontar.

O beneficio bruto de explotación (Ebitda), do seu lado, situarase en 290 millóns de euros e aumentará así nun 41% respecto á previsión de peche de 2013.

A compañía prevé ademais elevar un 5% os seus ingresos o próximo ano, ata sumar 1.907 millóns de euros, grazas en grande parte á suba dos canons que Adif cobra aos operadores ferroviarios polo uso das instalacións ferroviarias, que xerarán un total de 603 millóns de euros, un 17% máis que en 2013.

Adif prevé obter ademais 61 millóns de euros por vendas de patrimonio, segundo detallou o seu presidente na Comisión de Presupostos do Senado. A compañía ten en marcha un proceso de vendas de vivendas e estacións en desuso.

Ademais, durante o próximo ano, a compañía pública prevé recortar nun 1,3% os gastos de persoal, malia que destinará 12 millóns de euros a cubrir os gastos do expediente de regulación de emprego (ERE) universal e voluntario que formulará ao seu equipo, e que os sindicatos estiman que afecte uns 240 empregados, o 2% do total dos seus traballadores.

Es necesarios estar conectado para escribir un comentario Conectar