Xuizo Prestige: a probabilidade de que chegara a Corcubión era «moi baixa»

 –

Os autores dun estudio sobre a evolución do accidente do ‘Prestige’, contratados pola Administración española e que realizaron o seu informe cun simulador, manifestaron, no xuízo que se celebra pola catástrofe marítima, que a probabilidade de levar «con éxito» o buque á Ría de Corcubión (A Coruña) era «moi baixa».

O xuízo proseguiu este xoves coa declaración, como peritos achegados polo Estado, do enxeñeiro naval José Ramón Iribarren Alonso e o enxeñeiro de Camiños, Canles e Portos Ignacio Berenger Pérez, pertencentes á sociedade Siport XXI e autores do informe ‘Redacción de escenarios alternativos en caso de accidentes marítimos no noroeste peninsular’.

Estes peritos, que analizaron a evolución do accidente, manifestaron que a posibilidade de levar o buque á Ría de Corcubión –unha das alternativas formuladas por algunhas das partes comparecidas fronte ao afastamento do barco que decidiu o Goberno español– fose unha manobra «de gran complexidade» e cunha probabilidade «moi baixa» de conseguirse «con éxito».

UNHA OPERACIÓN DE «18 E 20 HORAS»

«Tiña que funcionar todo de forma perfecta», sinalou José Ramón Iribarren, tras asegurar que fosen necesarios «entre tres e catro remolcadores» para xirar o barco rumbo Sur. Ademais, precisou que, segundo as súas simulacións, o barco tardase «entre 18 e 20 horas» en chegar á enseada de Corcubión. «Se todo sae perfectamente», apostilou.

Así, descartou que o barco puidese chegar «en cinco ou seis horas» a Corcubión, segundo mantivo nas súas preguntas o avogado de Nunca Máis, Pedro Trepat, quen centrou tamén o seu interrogatorio no feito de que en 2005 a súa empresa elaborase para a Xunta un informe sobre portos refuxio no que se incluía Corcubión para a entrada dun buque en «condicións medias ou duras».

Mentres, tanto o avogado que representa o capitán do ‘Prestige’ como o da propietaria do buque, Mare Shiping, denunciaron a existencia de «contradicións» entre o informe e o escenario real o día do accidente, o 13 de novembro de 2002.

En concreto, Soroa sostivo que, a partir do 15 de novembro de 2002, –catro días antes do afundimento do barco– o buque navegou cun solo remolcador. Mentres, o letrado de ‘Mare Shipping’ cuestionou que non fose posible levalo a un porto refuxio «cando o barco percorreu máis de 200 millas en seis días», formulou.

VERTEDURAS

No estudio, analizouse tamén que acontecería coas verteduras en función da decisión adoptada co buque «para determinar qué zonas se verían afectadas», precisou Ignacio Berenger sobre a simulación que efectuaron.

Este experto subliñou que o levalo á Ría de Corcubión non significase que o fuel quedase concentrado nela. «Grande parte del quedaría na ría, pero non quita que poida saír da propia ría e dirixirse a outra», manifestou.

Sobre as barreiras anticontaminación, dixo que poderían funcionar «máis ou menos ben», pero remarcou que son para manchas «de menor densidade».

Tamén incidiu en que as consecuencias dunha vertedura como o do ‘Prestige’ na Ría de Corcubión danase «unha zona de especial protección ambiental» e engadiu que, dependendo das condicións do vento e das mareas, a vertedura chegase a outras zonas.

Es necesarios estar conectado para escribir un comentario Conectar