«O sendeiro sinuoso» de Jeff Wall, comparte o CGAC con 59 autores como Kubrick ou Duchamp

Varela destaca a mostra como unha «das máis importantes» na historia do museo, que será un «foco de interese internacional»

O fotógrafo canadense Jeff Wall (Vancouver, 1946) expón –desde o sábado 12 de novembro ata o 26 de febreiro de 2012– no Centro Galego de Arte Contemporáneao (CGAC) de Santiago un total de 25 das súas obras, realizadas desde a década do setenta, no marco da mostra «The crooked path» (O sendeiro sinuoso) na que comparte protagonismo con pezas seleccionadas doutros 59 autores como Stanley Kubrick, Marcel Duchamp ou Robert Frank.

Jeff Wall explicou como con esta exposición, que supón un dos eventos museísticos do ano en Galicia, –comisariada por Joël Benzakin e que conta coa colaboración do director do museo Bozar de Bruxelas, Paul Dujardin– establece un diálogo a través das obras que máis influenciaron o seu particular mirada ao longo da súa carreira na «procura dunha nova forma de arte».

Deste xeito, o conselleiro de Cultura, Roberto Varela subliñou que esta mostra é unha de «as máis importantes» na historia do CGAC e valorou a Jeff Wall como uns dos artistas «máis destacados e influentes das últimas décadas», quen «revolucionou o mundo da fotografía» ao romper co tamaño das imaxes exposta –todas as súas obras están expostas nunhas características caixas de luz de gran formato museístico–.

Na súa intervención, Jeff Wall fixo referencia á súa conexión con España –onde non expuña desde mediados dos anos noventa, cando o fixo en Madrid– para destacar a influencia que tivo nel as pinturas de Velázquez desde que as viu no Prado no ano 1977, e en especial, a inspiración que supuxo o cadro de «As Meninas» para a súa concepción artística.

E é que Wall dixo non estar interesado en que o espectador que se enfronta á súa obra céntrese na compresión intelectual dela, se non en «experimentar» por si mesmas fotografías como «Boy falls from tree», «A man with a rifle» ou «Mimic».

Así, o conselleiro de Cultura remarcou que «The crooked path» converterá ao CGAC en «un dos focos de atención da crítica artística internacional»; mentres que o director do centro, Miguel von Hafe, fixo fincapé na «enorme xenerosidade» de Wall por ceder as súas obras ao museo e encomiou a «coraxe» que desprenden as súas fotografías marcadas pola súa «entidade pictórica».

PERCORRIDO

A obra de Wall, expoñente do minimalismo e denominada «cuasidocumental», está impregnada de diferentes referentes pictóricos, cinematográficos ou literarios con influencias que van desde Manet e Cézanne ata os medios de comunicación. Por iso, Roberto Varela presentou ao fotógrafo canadense como un creador que «coñece a arte como paso previo para reinventarlo» en alusión ás múltiples influencias artísticas que se respiran na súa traxectoria.

De feito, entre as 25 fotografías que se atopan nesta mostra está a súa obra «Picture for women» que garda diversos paralelismos co cadro «O bar do Folies-Bergère» de Edouard Manet ou se pode apreciar o referente de Delacroix en «The destroyed room».

Abre a exposición a obra «Morning cleaning» de Jeff Wall na que se pode observar a un limpador cun cubo e unha fregona no pavillón alemán que o arquitecto Mies van der Rohe concibiu para a Exposición Internacional de Barcelona en 1929 e que posteriormente foi reconstruído.

Tras esta, atópase a fotografía que dá título á exposición, «The Crooked Path», na que un sinuoso camiño no medio dun prado pérdese no horizonte. Todo iso nunha mostra que era «un soño» que quería realizar o director do CGAC, Miguel von Hafe «desde o primeiro día» que tomou o mando do museo, segundo revelou Roberto Varela.

Entre as diversas obras que se poden visitar na exposición, e que foron elixidas por influenciar a mirada de Jeff Wall ao longo da súa traxectoria, están o «Manual of instructions for the assembly of Étant donnés» de Marcel Duchamp, intrigantes fotografías de Diane Arbus como «The house of Horrors», así como pezas de Robert Frank, Eugène Atget, Ian Wallace ou Jean-Marc Bustamante.

SEN GUIÓN

Nunha obra caracterizada por un alto grao compositivo e cunha posta en escena de ecos cinematográficos, Jeff Wall deixou claro a preguntas dos xornalistas que «todas» as súas fotografías xorden de «un encontro coa casualidade» e «nunca» son planificadas xa que emerxen en parte do espontáneo e en parte da súa concepción artística, dun autor que tamén é un coñecido teórico sobre o mundo da arte.

En concreto, matizou como todas as súas creacións son situacións que garda na súa memoria e gustoulle fotografar, polo que cada vez que se enfronta a unha nova obra vea como «un lenzo en branco».

E é que Wall quixo explicar que aínda que se teña a impresión de que as súas composicións están pensadas ao milímetro, para a súa produción «non hai guión» polo que están expostas ao «impredicible».

CINEMA

A preguntas dos xornalistas sinalou a especial influencia que exerce na súa capacidade creadora o cinema, o cal supón para el «unha forma peculiar de estar a mirar unha fotografía» nun camiño aberto por cineastas como Truffaut, Pasolini ou Antonioni.

Esta importancia capital do cinematográfico quedan patente en «The crooked path» coa exhibición de fragmentos de obras de directores como Stanley Kubrick –«Barry Lindon»–, Luís Buñuel –«Os esquecidos»–, Ingmar Bergman –«Persoa»–, así como Haneke, os irmáns Dardenne, Terrence Malick ou François Truffaut.

A exposición complétase o 29 de novembro cun concerto da formación Vertixe Sonora Ensemble en que realizarán un persoal retrato sonoro e na que porá música á obra de Jeff Wall.

Es necesarios estar conectado para escribir un comentario Conectar