Nutridas manifestaciones contra la Lomce en las principales ciudades gallegas

Manifiestación celebrada en Vigo.
Manifiestación celebrada en Vigo.

Miles de persoas, máis de 15.000 segundo a organización, percorreron este xoves a mediodía as rúas de Vigo para mostrar o seu rexeitamento á Lei Orgánica de Mellora da Calidade Educativa (Lomce), por considerala unha norma «reaccionaria e antipedagóxica».
A manifestación, convocada pola Plataforma Galega en Defensa do Ensino Público, saía pasadas as 11.30 horas da Praza de España, e reuniu profesores, estudantes e pais nunha marcha multitudinaria que finalizou coa lectura do manifesto na Porta do Sol.
Os participantes na protesta coreaban consignas en contra da Lomce e do ministro de Educación, Ignacio Wert, ao que esixiron a retirada desta lei e a súa dimisión por «incompetente».
Ao final do acto, o escritor vigués Francisco Castro foi o encargado de ler o manifesto, no que se cualificaba a Lomce como unha norma «clasista e antidemocrática». Segundo apunta a Plataforma nese manifesto, esta reforma educativa «liquida a igualdade de oportunidades» xa que «presenta un modelo neoliberal que afonda» nas diferenzas sociais».

Así mesmo, critica o texto por reforzar a materia de relixión, marxinar a lingua galega, fomentar a escolarización en centros privados, ou eliminar órganos de decisión democráticos, como o consello Escolar. «A Lomce reflicte as posicións ideolóxicas máis reaccionarias do PP», leu Francisco Castro, quen esixiu, en nome da plataforma, a retirada desa norma, que supón «un retroceso de décadas».
A voceiro da Plataforma, Marta Dacosta (de CIG Ensino), destacou que o seguimento da folga no ámbito educativo foi «moi próximo ao cen por cento», no caso do ensino secundario, e de entre o 70 e 80 por cento na educación primaria.

MANIFESTACIÓN A CORUÑA

Miles de personas, más de 10.000 según los convocantes, han secundado en A Coruña la manifestación convocada por la Plataforma en Defensa do Ensino Público contra la Ley Orgánica de Mejora de la Calidad Educativa (Lomce) y con la que finaliza la jornada de huelga convocada en los distintos niveles educativos en toda España.
La manifestación ha partido, pasadas las 19.30 horas, de la plaza de la Palloza, encabezada por una pancarta con el lema ‘En defensa de la educación. No a la Lomce’
A la de A Coruña se sumaron también las manifestaciones convocadas en Lugo, Ferrol, Vigo y Ourense por la Plataforma en Defensa do Ensino Público, integrada por CC.OO, UGT, CSIF, la Confederación Gallega de Apas de Centros Públicos (Confapa), Sindicato de Estudantes, Iesga y Escola Viva.
Durante la protesta se han coreado proclamas pidiendo la retirada de la Lomce, a la que los convocantes de la movilización han tildado de ley «clasista, segregadora, centralizadora y privatizadora». También argumentan que recortará las competencias de las comunidades autónomas.
La movilización ha contado también con la presencia de numerosos representantes políticos, entre ellos el secretario de Organización del PSdeG, Pablo García, quien ha asegurado que la ‘ley Wert’ supone «el punto final a la política educativa que Feijóo viene practicando».
Además, ha denunciado la ausencia de «consenso» en una ley que ha considerado «segregadora» y un «atentado a un pilar básico de la sociedad», ha apostillado.
En la misma línea, el secretario provincial de los socialistas coruñeses, Francisco Caamaño, ha asegurado que es «una ley ideológica que recoge lo más reaccionario de la derecha española».
Durante la movilización, los participantes han coreado diversas proclamas en defensa de una «enseñanza pública y de calidad», lemas que se podían leer en la mayoría de las pancartas. También se ha pedido la dimisión del ministro Wert.

Es necesarios estar conectado para escribir un comentario Conectar