AVE: Iniciada a excavación da vía dereita do túnel de Lubián

   Adif iniciou a escavación do túnel de Lubián (vía dereita), no termo municipal de Lubián (Zamora), pertencente á Liña de Alta Velocidade (LAV) Madrid-Galicia.

Excavacion tunel Alta Velocidad   Este túnel compleméntase co de Lubián (vía esquerda), incluído no mesmo contrato. Ambos os dous tubos, un para cada vía, discorrerán paralelos e separados por unha distancia entre eixes que varía entre os 130 m no emboquille este e os 50 metros no emboquille oeste. Así mesmo, construiranse varias galerías de comunicación entre ambos os dous, cunha separación máxima de 400 metros, informaron fontes de Adif.

   O túnel de Lubián (vía dereita) terá unha lonxitude total de 1.710 metros, dos cales 1.604 serán escavados en mina (baixo terreo natural), mentres que en ambas as dúas bocas se previron estruturas en túnel artificial para mellorar a integración ambiental da obra.

O tubo, que terá unha sección libre de 55 metros cadrados, albergará no seu interior unha vía de ancho internacional (1.435 milímetros), así como beirarrúas a ambos os dous lados desta con fins de mantemento e evacuación. O anel do túnel materializarase mediante revestimento de formigón en masa, cun espesor mínimo de 30 centímetros, e estará dotado de sistemas de impermeabilización e drenaxe.

A escavación realizarase seguindo o denominado ‘novo método austriaco’. Durante a primeira fase, de avance, escávase a metade superior (bóveda), o que permite abrir a sección superior do túnel para o acceso de maquinaria pesada. Posteriormente continúase coa segunda fase, denominada de destrúe ou escavación da parte inferior do túnel (contrabóveda).

O subtramo Lubián-Túnel de La Canda ten 3,2 quilómetros de lonxitude en vía dereita e tres en vía esquerda. Ademais dos dous túneles de Lubián, o tramo inclúe os túneles de Hedroso (vías dereita e esquerda), de 913 e 713 metros, respectivamente; dous viadutos paralelos sobre o Regueiro Porto, de 90 e 175 metros de lonxitude, e outros dous viadutos paralelos sobre o río Tuela, cunhas lonxitudes de 289 e 308 metros, e con pilas que alcanzan os 70 metros de altura. Ademais, inclúese a reposición da estrada ZA-106.

A LAV Madrid-Galicia, no seu tramo Lubián-Ourense, será cofinanciada polo Fondo Europeo de Desenvolvemento Rexional (FEDER) a través do Programa Operativo de Galicia 2007-2013, cunha axuda estimada de 201,2 millóns de euros e poderá ser cofinanciada con Axudas Rte-T.

 

Es necesarios estar conectado para escribir un comentario Conectar