Nordés: a xenebra galega supera as súas expectativas

Elabórase en Vedra con maceracións biodinámicas (ao ritmo das fases lunares) e cunha destilación «lenta e sosegada».

O Nordés ou Nordesia é un vento fresco procedente do norte que, ademais, dá nome a un proxecto emprendedor do sector gastronómico: a elaboración de destilados premium de carácter local. A idea xurdiu hai un dous  anos nunha reunión de amigos, que se converteron en socios no proxecto: o sumiller Xoan Torres Cannas e o bodegueiro Juan Luis Méndez, de Vía Romana. O resultado foi o lanzamento ao mercado da xenebra made in Galicia Nordés en xuño de 2012, que rexistrou un éxito notable e que acaba de dar a luz un ‘irmán’ en forma de vodka.

Os seus promotores sosteñen que tras a febre do gin & tonic, o vodka é o destilado con maior potencial de desenvolvemento e aceptación entre os consumidores. O seu grande aliado é a pataca galega, ingrediente clave deste vodka, para o que os seus ideólogos barallaron o uso de cereais como o centeo antes de decantarse pola pataca, «un produto humilde, unha materia prima autóctona e un elemento icónico da cultura galega,» debulla Xoan Torres Cannas, cara visible de Nordés e autor dos seus destilados. Nariz de Ouro en 2004, foi nos últimos anos o 50% de Pepe Vieira, restaurante cunha estrela Michelin aberto co seu irmán Xosé en 2000 en Sanxenxo (Pontevedra) e situado dende 2008 na próxima localidade de Camiño dá Serpe.

Para chegar á ‘receita’ de Nordés Vodka, estudouse a ducia de variedades de pataca que existe en Galicia. Finalmente, seleccionáronse dous tipos: agrea (na imaxe) e ‘kennebec’. «Son as que máis nos interesan porque presentan unha maior cantidade de amidón, o que favorece o proceso de elaboración do vodka e garante a súa personalidade», explica José Albela, responsable de produción de Nordés e ‘alquimista’ neste proxecto, que achega un dato: «Para elaborar unha botella de vodka (70 cl), fan falta entre 10 e 15 kg de patacas». Será rendible? «Producir vodka con pataca é bastante máis caro que con cereal, pero optamos por buscar a diferenciación. É un produto claramente idiosincrásico de Galicia», sinala Torres Cannas.

Así se fabrica o vodka: tras a selección da materia prima, lávase a pataca, pélase e cócese; engádense encimas para romper a cadea do amidón e fermentos para a súa fermentación, nun proceso baseado nun máximo de tres destilacións nun alambique de cobre. «O habitual é realizar unhas seis destilacións, que achegan máis pureza, pero con só tres lógrase manter a identidade da pataca, garantir a súa personalidade e dar máis carácter ao vodka», comenta Torres Cannas. O resultado desta elaboración, realizado na planta de Augardentes de Galicia en Vedra, na Coruña (onde tamén se produce a xenebra), é un singular vodka con certo sabor a pataca.

DESTILADO ROMPEDOR

Mentres lanzan ao mercado o seu vodka (presentado xusto antes de Nadal), os promotores de Nordés dixiren o éxito da xenebra. «Estamos un pouco desbordados; ás veces, case non fomos capaces de atender aos distribuidores, recoñece Xoan Torres Cannas. A marca, con delegacións en Galicia, Andalucía, Madrid (a través dun acordo coa tenda e distribuidora La Tintorería) e Portugal, está inmerso na comercialización de Nordés fóra de Galicia en España e Europa.

Agora, o reto é Nordés Vodka, do que acaban de saír ao mercado 10.000 botellas, a un prezo recomendado de 30 ¤. Acaba de empezar a súa distribución en Galicia e noutras rexións españolas, tanto en tendas coma en hostalaría. «O vodka permite facer infinidade de mesturas; é o destilado do presente e do futuro», afirma Diego Mosquera, camareiro da coctelería compostelá Vaová, establecemento, que, xunto coa ‘neotaberna’ Abastos 2.0, o Hostal de Los Reyes Católicos e a Asociación Galega de Barmans -entre outras entidades-, apoiou o proxecto de Nordés dende o seu arranque.

Para Cannas, «traballar en destilados é, como no mundo do viño, unha suma de tradición e coñecementos técnicos, que polas nosas traxectorias como elaboradores de viño e expertos vinícolas consideramos que podemos achegar». A xenebra e o vodka enxérganse como os primeiros pasos dunha ambición maior para estes emprendedores, que un día imaxinaron Nordés e que agora o están a facer realidade cos seus produtos enxebres (típicos, en galego). «Queremos estudar o desenvolvemento doutros destilados porque cremos que hai unha oportunidade importante en produtos premium de valor engadido e cos trazos da nosa terra», engade este experto vinícola.

APOIO: Un «gin» asilvestrado

Un mix de uva albariña, botánicos silvestres galaicos (como a ‘herba de namorar’, a ‘herba caralleira’, a hierbaluisa, a salicornia mariña, loureiro, a flor de toxo, a folla de eucalipto ou a salvia) e ingredientes ‘globalizados’ (como xenxibre, hibisco, cardamomo, quinina ou té), que aspiran a representar a Galicia no exilio, dá lugar a unha xenebra aromática, singular e, si, moi galega.

Elabórase en Vedra (A Coruña) con maceracións biodinámicas (ao ritmo das fases lunares) e cunha destilación «lenta e sosegada», segundo comentan os seus artífices. «Un madrileño que visitou Galicia o verán pasado mandounos un email para preguntarnos como podía conseguir Nordés en Madrid e, sobre todo, como podía esquecer unha xenebra como esta», conta Xoan Torres. A La Tintorería, tenda e distribuidora que actúa como a delegación de Nordés na capital, chegaron en xuño 32 caixas da xenebra (cada unha contén seis botellas), que se vendeu en 14 horas. Costa 25 ¤. En Madrid, pode probarse en La Chula de Chamberí e Le Cabrera.

Máis información: www.nordesgin.com

Es necesarios estar conectado para escribir un comentario Conectar