Aumenta o gasto en alimentación e baixa en lotería e agasallos

 

   Os galegos gastarán unha media de 485 euros en Nadal, o que supón un descenso do 4,9% en relación ao ano pasado, de acordo cun estudo da Federación de Usuarios e Consumidores Independentes (FUCI).

Os españois recortarán o seu gasto esta campaña de Nadal por quinto ano consecutivo, cun orzamento medio de 514 euros por persoa, o que supón 46 euros menos (8% de caída) ca no exercicio pasado.

No caso de Galicia, o descenso no gasto do Nadal é constante desde o ano 2006, cando alcanzou os 821 euros. Na comparación con ese exercicio, a caída é do 40,9%. Desde 2006, todos os anos se produciu un retroceso que chegou aos 130 euros entre o Nadal de 2010 e o de 2011.

Os galegos non recortarán o orzamento en todos os produtos e servizos, senón que concentrarán a rebaixa dos fondos na lotería, á que destinarán 75 euros de media (fronte aos 90 de hai un ano) e nos agasallos e xoguetes, para os que reservarán 155 euros (eran 175 hai un ano).

Pola contra, aumenta o gasto en lecer, que pasa de 55 a 60 euros este ano, e o da alimentación, que sobe de 190 a 195. Este apartado, que tamén sobe na media española, experimenta o ascenso, segundo FUCI, «a pesar de que os consumidores compran menos produtos que outros anos pola crise». «Sofren a escalada que experimentaron os prezos dos alimentos», explica.

Galicia sitúase, segundo o estudo da Federación, como a cuarta autonomía na que os cidadáns gastarán menos este Nadal. Os que terán un orzamento máis reducido son os canarios (430 euros de media); os estremeños (450 euros) e os andaluces (465 euros).

DATOS ESTATAIS

Desta forma, o gasto medio dos consumidores españois será o máis baixo desde 2008, ano no que iniciou a tendencia decrecente como consecuencia da crise económica, con retrocesos do 17% en 2011, do 7,4% en 2010, o 10,5% en 2009 e do 6% en 2008.

«O diñeiro que se deixarán os españois nas próximas festas do Nadal é o máis baixo desde 2008 (…). Nos últimos anos reduciuse en 300 euros o gasto previsto polos consumidores, o que supón un descenso do 49% no últimos cinco anos», subliñou o presidente de FUCI, Gustavo Samayoa.

As partidas con maior peso no orzamento do Nadal son os produtos específicos de alimentación, cunha media de 191 euros, un 2% máis que en 2011, debido á alza dos prezos. «A pesar de que os consumidores compran menos produtos que outros anos pola crise, sofren a escalada que experimentaron os prezos dos alimentos», indicou.

Cataluña será a rexión onde máis diñeiro gastarase en comida, mentres que no outro extremo sitúanse Estremadura e Canarias.

BAIXA UN 18% O GASTO EN LOTARÍA

Os españois destinarán un 18% menos á compra de lotaría, cunha media de 82 euros, o que supón que, entre o sorteo de Nadal e o Neno, comprarase de media catro décimos por persoa.

Pola súa banda, o gasto en agasallos e xoguetes baixará un 12% de media, até os 163 euros, mentres que o importe destinado ao lecer baixará un 11%, cunha media de 78 euros. En concreto, os españois reduciron 131 euros o seu orzamento en lecer en cinco anos.

Ante esta situación, a organización de consumidores recomenda maior moderación e planificación nas compras e que se comparen prezos e calidades en distintos establecementos para que a economía familiar non se resinta tanto.

Por comunidades autónomas, Madrid e Valencia están á cabeza do gasto, con máis de 590 e 570 euros, respectivamente, mentres que Canarias (430 euros) e Estremadura (450 euros) atópanse no extremo contrario.

Os consumidores madrileños serán os españois que máis diñeiro gastarán en comidas fose do fogar, festas e escapadas (100 euros), mentres que os canarios pasarán máis tempo dentro de casa (60 euros).

Pola súa banda, Cataluña será a comunidade onde máis se gastará en comida (210 euros), fronte a Estremadura e Canarias (160 euros, en ambos os casos), mentres que Valencia rexistra o maior gasto en Lotaría (105 euros), fronte Castela e León, Navarra e Baleares (70 euros en cada unha delas).

Es necesarios estar conectado para escribir un comentario Conectar