Comeza a escavación do túnel Cerdedelo-Prado, un dos máis longos do AVE Madrid-Galicia

   Adif iniciou a escavación do túnel de Cerdedelo-Prado (vía esquerda) no termo municipal de Laza (Ourense) e pertencente á Liña de Alta Velocidade (LAV) Madrid-Galicia.

Este túnel compleméntase co do Corno (vía dereita), obxecto doutro contrato, a escavación do cal se iniciou o pasado mes de outubro, segundo explica Adif. Ambos os dous tubos, un para cada vía, discorrerán paralelos e separados por unha distancia de 30 metros entre eixes. Así mesmo, construiranse varias galerías de comunicación entre ambos os dous, separadas 400 metros entre si e cunha sección libre de 18 metros cadrados.

O túnel de Cerdedelo-Prado terá unha lonxitude total de 8.518 metros, dos cales 8.461 serán escavados en mina (baixo terreo natural), mentres que en ambas as dúas bocas se previron estruturas en túnel artificial para mellorar a integración ambiental da obra.

O túnel, que terá unha sección de 52 metros cadrados, albergará no seu interior unha vía de ancho internacional (1.435 mm), así como beirarrúas a ambos os dous lados desta con fins de mantemento e evacuación.

Segundo indica Adif, o anel do túnel materializarase mediante revestimento de formigón en masa, cun espesor mínimo de 30 centímetros, e estará dotado de sistemas de impermeabilización e drenaxe.

MÉTODO CONSTRUTIVO

A escavación realízase seguindo o denominado «novo método austriaco», segundo indica Adif, en avances sucesivos de curta lonxitude (entre 1 e 4 metros). Durante a primeira fase, de avance, escávase a metade superior (bóveda), o que permite abrir a sección superior do túnel para o acceso de maquinaria pesada. Posteriormente continúase coa segunda fase, denominada de destrúe ou escavación da parte inferior do túnel (contrabóveda).

A escavación e sostemento do túnel realizarase simultaneamente dende as bocas Oeste e Leste ata atoparse nun punto intermedio, no que se producirá o denominado «cale».

O sostemento da cavidade escavada realízase mediante gunita (formigón proxectado en forma de capas de entre 10 e 30 centímetros de espesor) e bulóns (barras metálicas de 4 a 6 metros que se insiren no terreo para aumentar a súa estabilidade).

Es necesarios estar conectado para escribir un comentario Conectar