O Parlamento inviste en novas tecnoloxías para aforrar

Rojo incide na necesidade de investir en tecnoloxía para ir cara ao “escano virtual”

O Parlamento galego contará este ano cun orzamento que experimenta un recorte do 1 por cento ata os 17.421.406 millóns de euros, con caídas en todos os capítulos. Con todo, rexistra un lixeiro incremento no que se refire a novas tecnoloxías con 26.000 euros máis con respecto a este ano (5,21%), xa que a pesar da “aposta pola austeridade” que propugna a xefa do Lexislativo, Pilar Rojo, o investimento neste ámbito a través do Plan Director de tecnoloxías da información da Cámara, contribuirá a “mellorar” o funcionamento da institución e a futuros aforros.

De feito, é un dos obxectivos que ten a renovación dos computadores e a súa incorporación aos ‘escritores virtuais”. Segundo o plan director, a cuxas liñas estratéxicas tivo acceso Europa Press, os novos escritorios virtuais, en lugar de dispor un disco duro individual para cada usuario, como sucede ata o momento, estarán conectados mediante as correspondentes claves de acceso a un escritorio virtual situado nun servidor central.

Ademais, unha das medias que levarán a cabo a curto prazo é a renovación dos equipos informáticos que utilizan os funcionarios da institución e os grupos parlamentarios que traballan na sede do Hórreo. No entanto, sóbese a media e, aínda que se adoitan renovar os equipos cada catro anos, agora substituiranse os que teñen máis de sete anos, e que xa “presentan frecuentes incidencias relacionadas coa obsolescencia”.

Entre as vantaxes que destacou o Parlamento de Galicia a Europa Press respecto diso do escritorio virtual, atópase un custo máis reducido para as arcas públicas dado que supón un desembolso inicial máis reducido, un custo menor de consumo enerxético e un gasto inferior en licenzas, xa que cada usuario só terá acceso ás aplicacións que necesite especificamente en funcións das tarefas que se desenvolvan de forma habitual. Tamén permite a reparación máis rápida de incidencias, co “consecuente aforro de tempo e diñeiro”.

Así as cousas, o capítulo sexto –correspondente aos investimentos reais– do orzamento da Cámara galega alcanza unha contía de 527.115 euros para realizar distintas actuacións, incluídas as recollidas en materia de novas tecnoloxías.

ACTUACIÓNS PARA AFORRAR EN TELÉFONO

Con todo, esta actuación é só parte dun compendio de 35 medidas recollidas no marco do plan director, que ten como fin converter a Cámara galega en ‘Parlamento Virtual’ e dirixirse ao “escano virtual”, en palabras da xefa do Lexislativo, Pilar Rojo. Entre as que tamén se atopan actuacións dirixidas para a reducir o custo en telefonía.

Nos orzamentos do Parlamento autonómico para o ano 2012, recollidos por Europa Press, está previsto un gasto en comunicacións que ascende a 433.000 euros, dos cales 422.000 euros correspóndense con gastos en telefonía.

Así as cousas, o plan director do TIC recolle unha “mellora da funcionalidade” da telefonía, co obxectivo de recortar o gasto derivado deste servizo. Para iso, está previsto implantar unha plataforma de envío de mensaxes de texto gratis, teléfonos IP –que permiten ofrecer varios servizos (datos, voz…) de forma integrada–, ou softphones –provedores de servizos de telefonía por internet e que permite conectar o teléfono aos computadores a través do sistema usado–.

DIXITALIZACIÓN

Outras das actuacións previstas, e que está a ser executado polo propio equipo de tecnoloxías da información da Cámara, é a integración de todas as fontes de información do Parlamento –ferramenta de xestión parlamentaria, arquivo documental, audiovisuais, biblioteca, publicacións, boletíns e diarios de sesións– nun mecanismo único de acceso.

Así mesmo, este plan director comezará a executar o próximo exercicio 2012 un proxecto de dixitalización do arquivo documental, “espallado en diferentes dependencias do Pazo do Hórreo” dado que, ata o de agora, “nin sequera dispuña dunha dependencia propia para centralizar todo o material”, explicou a Europa Press o Parlamento.

A dixitalización resultará “especialmente útil” para acceder á información e para catalogar e pór en valor toda a documentación qeu ata agora só estaba dispoñible en papel, especialmente a relacionada coas primeiras lexislaturas. Tamén se implantará, entre outras accións, un plan de acción de seguridade, dirixido a preservar os activos de información e a establecer e definir programáticamente os procedementos internos da institución.

Es necesarios estar conectado para escribir un comentario Conectar